מגיה - מיסטיקה - יודאיקה ?
מסע ההתגלות-מתנת האלים- הצבע והמיתוס- "החזון"- "אל הארץ המובטחת"-
ה ת ב ו נ נ ו ת- הסודות הכמוסים-
נושא התערוכה: התייחסות לנושא "כוח הקמע בקבלה ובתרבות העולם.
עוד מימי קדם ושחר האנושות מחפש האדם משמעות - הסבר - פשר - וכיוון לחיו.
המתבונן ייקח את עצמו "למסע מופלא וחוויתי" של גילויים ותובנות מפתיעים מיתוך הטקסטים, הצופנים הסימבולים העתיקים אל שורשי דברי הנסתר מחוכמת הקבלה, חוכמת הרמס, הרונים,הקלטים מהעולם העתיק עד ימינו. באופן ארצי ומעשי תוך התבוננות רוחנית,מסורתית,מיסטית המובע בטקסט ובסימבול ייזכר הצופה בדגמי מחשבה ובתבניות פנימיות קודמות ויחווה ויפעיל את "המעבר", את הקסמים, הניסים והמסתורין המוכלים בו.
הכוח המאגי של הקמע היה גלום בטקסטים-נוסחאות-סימנים-צופנים שנכתבו עליו, הגו בו וחזרו עליו כמו מנטרה, מרישומים של השבעות מלאכים,לחשים,צירופיי אותיות מתוך מסורות עתיקות ובו יסודות שונים המכילים את שמות ה א ל ,פסוקים מהמקרא, פסוקים "מברכת הכוהנים" צרופים שהופיעו בתדירות גבוהה במקרא מספר תהילים "שיר למעלות"
סימבולים וחיבורים מיסטיים כמו מדן דוד- מנורה- אריות- כוכב משושה וכו,
הקמע יוצר חיבור אנרגטי בין תפילה- טקסט- וסימבול שהינם ס ג ו ל ה לבין המחזיק בו או מתבונן בו.
הקמעות הוזמנו מראש בדרך כלל על פי מטרות ובקשות מוגדרות כמו "חיזוק אהבה בין בני זוג" "מציאת זיווג" "פרנסה טובה" "הגנת הבית ובני ביתו" " אישה המתקשה ללדת" טקסטים מיתוך ההגדה של פסח וכוי, לעיתים הגיעו הקמעות משולבות בציור-איור והפכו ליצירת אומנות של ממש.
יש לזכור שהקמעות היו נפוצים מאוד בתרבויות המזרח הקדום כמו שומר,בבל,מצרים,אירופה העתיקה כמו גם אבותינו הקדמונים המוזכרים בספר "בראשית" כשרחל גנבה מאביה לבן את "האורים והתומים" ודוד שהמשתמש באבני החושן...
הקב ליסטים הבחינו בין "מגיה שחורה" "ללבנה". אנו עוסקים כאן אך ורק בלבנה המאמינה ונעזרת בכוח האלוהי בשימוש השם "המפורש" בעזרת 72 שמות השם אשר מהווים מעיין "קוד" אנרגטי המחבר בין הכוחות הקוסמיים ומוריד כוחות עליונים ולא ע"י להטוטים ושימוש בכוח הכישוף המאגי.
ציור "בכתב יד" אילומינציה או "עיטור" הינו אספק או ביטוי בתוך האומנות החזותית בתרבות היהודית בימי הביניים-ארצות אסלם-תקופה רומית ביזנטית-ואף בימי התלמוד.
עושר המוטיבים שלעיתים מורכבים ביותר שווה וברורה לכל נפש ברמת החוויה ובעוצמתה אם כי ברמות שונות של עומק מקרבת את המסורת של ימי הביניים לבני דור זה ע"י עיבוד - צבעוניות מטריפה ונועזת ?קומפוזיציה דקורטיבית ומוטיבים מיוחדים שנראים לעיתים כמגזרות נייר עתיקות ומסורתיות שהתגבשו לאורך השנים נותנים תשובה והשראה למתבונן ואשר בוצעו "כעבודת קודש" במסירות ובאהבה,עברו טקס טיהור ע"י האומנית היוצרת מאיה ברש
טראנס-מדיום ואומנית יודאיקה
-03-9224329 - 052-8365990 maya-bar@inter.net.il
מסע ההתגלות-מתנת האלים- הצבע והמיתוס- "החזון"- "אל הארץ המובטחת"-
ה ת ב ו נ נ ו ת- הסודות הכמוסים-
נושא התערוכה: התייחסות לנושא "כוח הקמע בקבלה ובתרבות העולם.
עוד מימי קדם ושחר האנושות מחפש האדם משמעות - הסבר - פשר - וכיוון לחיו.
המתבונן ייקח את עצמו "למסע מופלא וחוויתי" של גילויים ותובנות מפתיעים מיתוך הטקסטים, הצופנים הסימבולים העתיקים אל שורשי דברי הנסתר מחוכמת הקבלה, חוכמת הרמס, הרונים,הקלטים מהעולם העתיק עד ימינו. באופן ארצי ומעשי תוך התבוננות רוחנית,מסורתית,מיסטית המובע בטקסט ובסימבול ייזכר הצופה בדגמי מחשבה ובתבניות פנימיות קודמות ויחווה ויפעיל את "המעבר", את הקסמים, הניסים והמסתורין המוכלים בו.
הכוח המאגי של הקמע היה גלום בטקסטים-נוסחאות-סימנים-צופנים שנכתבו עליו, הגו בו וחזרו עליו כמו מנטרה, מרישומים של השבעות מלאכים,לחשים,צירופיי אותיות מתוך מסורות עתיקות ובו יסודות שונים המכילים את שמות ה א ל ,פסוקים מהמקרא, פסוקים "מברכת הכוהנים" צרופים שהופיעו בתדירות גבוהה במקרא מספר תהילים "שיר למעלות"
סימבולים וחיבורים מיסטיים כמו מדן דוד- מנורה- אריות- כוכב משושה וכו,
הקמע יוצר חיבור אנרגטי בין תפילה- טקסט- וסימבול שהינם ס ג ו ל ה לבין המחזיק בו או מתבונן בו.
הקמעות הוזמנו מראש בדרך כלל על פי מטרות ובקשות מוגדרות כמו "חיזוק אהבה בין בני זוג" "מציאת זיווג" "פרנסה טובה" "הגנת הבית ובני ביתו" " אישה המתקשה ללדת" טקסטים מיתוך ההגדה של פסח וכוי, לעיתים הגיעו הקמעות משולבות בציור-איור והפכו ליצירת אומנות של ממש.
יש לזכור שהקמעות היו נפוצים מאוד בתרבויות המזרח הקדום כמו שומר,בבל,מצרים,אירופה העתיקה כמו גם אבותינו הקדמונים המוזכרים בספר "בראשית" כשרחל גנבה מאביה לבן את "האורים והתומים" ודוד שהמשתמש באבני החושן...
הקב ליסטים הבחינו בין "מגיה שחורה" "ללבנה". אנו עוסקים כאן אך ורק בלבנה המאמינה ונעזרת בכוח האלוהי בשימוש השם "המפורש" בעזרת 72 שמות השם אשר מהווים מעיין "קוד" אנרגטי המחבר בין הכוחות הקוסמיים ומוריד כוחות עליונים ולא ע"י להטוטים ושימוש בכוח הכישוף המאגי.
ציור "בכתב יד" אילומינציה או "עיטור" הינו אספק או ביטוי בתוך האומנות החזותית בתרבות היהודית בימי הביניים-ארצות אסלם-תקופה רומית ביזנטית-ואף בימי התלמוד.
עושר המוטיבים שלעיתים מורכבים ביותר שווה וברורה לכל נפש ברמת החוויה ובעוצמתה אם כי ברמות שונות של עומק מקרבת את המסורת של ימי הביניים לבני דור זה ע"י עיבוד - צבעוניות מטריפה ונועזת ?קומפוזיציה דקורטיבית ומוטיבים מיוחדים שנראים לעיתים כמגזרות נייר עתיקות ומסורתיות שהתגבשו לאורך השנים נותנים תשובה והשראה למתבונן ואשר בוצעו "כעבודת קודש" במסירות ובאהבה,עברו טקס טיהור ע"י האומנית היוצרת מאיה ברש
טראנס-מדיום ואומנית יודאיקה
-03-9224329 - 052-8365990 maya-bar@inter.net.il
אומנית ומעצבת בסיגנון היודאיקה.
קמעות / ברכות ותפילות /פסוקים בהקבלה / עיצוב דרשה לבר/ת מצווה /"כתובות" לחופה וקידושין וכתיבת קליגרפיה.
קמעות / ברכות ותפילות /פסוקים בהקבלה / עיצוב דרשה לבר/ת מצווה /"כתובות" לחופה וקידושין וכתיבת קליגרפיה.